2 de Juliol de 2025 a les 11:42
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha adjudicat les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Vila-seca i Salou, per un valor de 15,8 milions d’euros, IVA exclòs. D’aquesta manera, el Govern avança en una actuació que transformarà la mobilitat de la segona àrea metropolitana de Catalunya, que ha de permetre incrementar l’ús del transport públic i que és estratègica per a la descarbonització del país, segons ha ressaltat la portaveu del Govern, Sílvia Paneque. Els treballs començaran aquest setembre i tindran un termini d’execució de 20 mesos.
En concret, els treballs que ara s’adjudiquen abastaran l’àmbit de l’antic corredor ferroviari i en terrenys adjacents als vials, entre Cambrils centre i Vila-seca Universitat, a fi d’executar les primeres tasques de moviment de terres, desviament de serveis i diverses estructures, entre les quals la més singular serà un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.
D’altra banda, durant aquest any, el Departament licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.
Aquesta actuació “és una gran aposta del Govern per una xarxa ferroviària integrada, connectada amb altres modes de transport, que relligarà els principals nuclis urbans i àmbits d’activitat del Camp de Tarragona”, ha posat de relleu la consellera Paneque.