10 octubre de 2025 a les 13:16

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que serà l’operador del Tramvia del Camp de Tarragona, ha licitat avui els treballs per a la construcció del Centre Operatiu del tramvia que s’ubicarà a Vila-seca.
El centre, situat entre l’Avinguda Ramon d’Olzina i l’A7, tindrà una superfície construïda de 6.336 metres quadrats i serà una infraestructura estratègica per al desenvolupament del sistema tramviari del Tramvia del Camp de Tarragona. Aquest equipament inclourà un taller destinat al manteniment, una platja d’estacionament per al material mòbil així com les oficines centrals des d’on es gestionaran les operacions comercials, tècniques i administratives del Tramvia.
El Centre Operatiu de Vila-seca donarà suport operatiu a la fase actual del projecte, que comprèn el tram Cambrils-Salou-Vila-seca, i ha estat dissenyat amb criteris d’escalabilitat per tal d’admetre, mitjançant les ampliacions corresponents, la futura extensió del servei cap als municipis de Tarragona i Reus. Així doncs, es configura com el nucli neuràlgic del conjunt del sistema del Tramvia del Camp de Tarragona.
La licitació de les obres del Centre Operatiu de Vila-seca és per un import de 24,7 milions d’euros (abans d'IVA) i el termini d’execució de les obres serà de 22 mesos a partir de la formalització del contracte. L’objecte d’aquest contracte és cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa del FEDER de Catalunya 2021-2027.
Cal recordar que,a mitjans de setembre, el Govern va licitar el gruix de l’obra de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per un import al voltant de 133 milions d’euros. Els treballs abasten 12 quilòmetres, entre Cambrils Centre i Vila-seca Estació, i inclouen una plataforma per a dues vies, parades amb andanes laterals de 40 metres de longitud – dues de les quals són d’intercanvi amb les estacions de l’Adif de Salou Port Aventura i Vila-seca- i la línia aèria de contacte alimentada per 5 subestacions elèctriques, amb trams específics sense catenària.