Resuming podcast

12 de Agost de 2025 a les 12:14

Ester Aragonès: “Hi ha moltes dones que no es creuen tot el valor que tenen dins i això es pot canviar”

Compartir

El concepte marca personal és cada cop més popular entre persones autònomes que tenen un negoci, especialment en l’àmbit digital. Es tracta de considerar-se a un mateix com si fos una marca comercial, amb l’objectiu de diferenciar-se de la resta i aportar un valor afegit. Avui el programa ‘El món de Cambrils’ ha entrevistat una experta en aquesta matèria com és l’Ester Aragonès, una riudomenca que es dedica des de fa molts anys al disseny gràfic, però que fa un temps va decidir fer un gir i fer-se mentora especialitzada en la potenciació de la marca personal.

En aquest sentit, l’Ester Aragonès fa temps que parla d’un altre concepte. Es tracta de la marca personal d’alt valor. Ella ho defineix com una manera de dignificar l’alt valor que tenen totes les persones, però que sovint queda amagat. Ella ho treballa especialment amb les dones, ja que considera que ho tenen encara més difícil que els homes per una qüestió social i el fet d’haver estat invisibilitzades durant molt de temps. Aragonès apunta que moltes dones no s’acaben de creure tot el valor que tenen o no saben projectar-lo. De fet, ella mateixa també va passar per aquest procés quan era més jove. Ara l’Ester treballa amb aquestes dones per aconseguir que siguin conscients del que són i el que poden arribar a fer, potenciar-lo i sobretot que ho sàpiguen projectar perquè sigui visible des de fora. 

El fet de tenir una marca personal d’alt valor pot tenir molts beneficis positius a nivell empresarial: estar millor posicionat, poder tenir unes tarifes més altes o tenir millors clients. Per tot plegat, per Aragonès és un tema molt important que tothom hauria de tenir en compte. Segons la seva opinió, elevar la marca personal té moltes conseqüències positives, i cal tractar el tema des d’un punt de vista holístic. I és que quan les persones fan ‘clic’ i realment es creuen com són de bones i comencen a treballar des d’aquesta visió, tot canvia: el seu missatge, la seva presència, les seves decisions i, és clar, també els seus resultats.

Una de les eines de treball que més fa servir l’Ester són les metàfores. En aquest sentit, el seu mètode creatiu és l’Amazònia, perquè considera que tal i com passa amb els éssers vius d’allà, tots som una marca inèdita, que no neix en sèrie sinó que és original. També parla de la importància de mudar la pell, com fan les serps, perquè hem d’estar en constant evolució. En aquest sentit, Aragonès apunta que totes les persones evolucionen però a vegades no ho fa la seva marca personal, i això és un error, ja que ha d’haver-hi una coherència entre totes dues parts.

L’entrevista sencera es pot escoltar aquí