7 de Agost de 2025 a les 9:36
El sector de la restauració de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre està vivint un estiu amb alts i baixos, segons ha explicat la Federació d’Associacions d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona en un comunicat. La Federació explica que malgrat que els caps de setmana estan sent de màxima ocupació en la majoria de municipis, la resta de la setmana és molt més tranquil·la, amb una clara tendència a la contenció de la despesa.
A Cambrils, després d’un bon juny marcat per Sant Joan i Sant Pere, el mes de juliol ha estat lent d’arrencar. Tot i que els caps de setmana han estat molt positius, entre setmana la meteorologia inestable i les alertes han frenat l’activitat. Els restaurant més econòmics estan plens, mentre que els establiments de gamma mitjana i alta estan notant un cert alentiment. Tot i això, el microclima privilegiat de la vila i el seu caràcter no estacional ajuden a mantenir un bon ritme durant tot l’any. Segons la Federació, es preveu un bon agost en termes d’ocupació, però cal tenir en compte que la despesa per persona ha baixat.
A La Pineda, la situació varia segons l’establiment: els restaurants amb marques consolidades mantenen bon rendiment, però la resta parla d’una baixa afluència. En general, la sensació és que l’estiu és lleugerament inferior al de l’any passat. A Salou es detecten comportaments poc previsibles entre setmana. Els caps de setmana, però, es desborden els restaurants. A mesura que avança l’estiu, el turista augmenta però es detecta menys moviment que l’any passat i despeses mitjanes més baixes. El client local, es manté fidel. Els horaris de gaudi al restaurant s’han reduït, la gent va a sopar més tard i marxa aviat del restaurant.
Com a conclusió, la Federació apunta que l’estiu actual està resultant irregular, i ve marcat per un augment de l’afluència de cap de setmana, però amb menys despesa per part dels visitants. El comunicat també explica que caldrà veure com evoluciona l’agost i si la temporada es pot allargar, però també considera que és evident que no es pot mesurar l’èxit només per l’ocupació, sinó per la capacitat de despesa real del visitant.