Resuming podcast

3 de Octubre de 2025 a les 14:00

El TramCamp fa un nou pas endavant amb la signatura del contracte per a la construcció de set combois

Compartir

Nou pas endavant per a la posada en marxa del tramvia del Camp de Tarragona, també conegut com a TramCamp, que ha de revolucionar la mobilitat al territori. Segons ha explicat el Diari Més, Ferrocarrils de la Generalitat i Stadler Rail València, que és l’empresa adjudicatària, ja han signat el contracte per a la construcció, subministrament i manteniment de set tramvies elèctrics. Aquests aparells s'utilitzaran per a la primera fase del projecte que unirà Cambrils i Vila-seca. El contracte té un valor de gairebé 60 milions d’euros i el termini màxim d'entrega dels vehicles serà de 33 mesos.

Els tramvies tindran una longitud màxima de 33,62 metres i una capacitat de 211 persones i estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Comptaran amb 54 seients, dues places per a persones amb mobilitat reduïda i deu seients abatibles, amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets.

Així mateix, els combois disposaran d'un sistema d'emmagatzematge d'energia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària. A més, estaran dissenyats minimitzant l'impacte ambiental al llarg de tota la seva vida útil, amb especial atenció a la reducció del consum energètic i a l'augment dels índexs de reciclabilitat i recuperabilitat. Finalment, cal destacar que els tramvies també incorporaran tecnologia de seguiment en temps real perquè els usuaris en puguin conèixer la ubicació.

Cal recordar que el passat 23 de setembre el Departament de Territori va licitar les obres corresponents al gruix principal de l’obra d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per un import de 132,9 MEUR. Es tracta d’un tram que 12 quilòmetres entre Cambrils Centre i Vila-seca Estació.